Děti s pomocí kresleného pracovního listu hledají, co se na jaře v zahradách děje. Pozdraví zahradu a hrají si na krtky a žížaly. Zkoumají různé vzorky půdy v zahradě. Objevují, z čeho se půda skládá, a také odhalí, kdo pomáhá půdu vyrábět a co je to kompost. Společně zakopeme poklad pro žížaly a zasadíme sazeničku byliny nebo zasejeme semínka.
Témata: znaky jarní přírody a zahrady, půda, půdní bezobratlí, kompost, bioodpad, sázení bylin, setí semen
Žáci provedou v zahradě jarní inventuru – s pracovním listem odhalí mnohé aspekty jara, smyslově se na zahradu naladí a protáhnou si tělo. Potom se promění v malé badatele a dají se do průzkumu půdy, ze které na jaře vše vyrůstá. V půdní laboratoři vytvoří paletu jejích barev, provedou testy na přítomnost vzduchu a vody, s určovacími klíči a lupami zjistí, kdo hlínu pomáhá vyrábět. Seznámí se z významem kompostu a založí si „hřbitov bioodpadků“. Na závěr také ochutnáme některé jarní květy a dozvíme se něco o léčivých silách běžných jarních rostlin.
Témata: znaky jarní přírody a zahrady, půda, půdní bezobratlí, kompost, bioodpad, sázení bylin, setí semen