Přivítáme se sluneční rozcvičkou. Děti si poslepu zkoušejí vnímání světla a stínu v zahradě. Povídáme si o významu včel a čmeláků pro zahradu. Zkoušíme opylovat zahradu jako vítr a sbírat pyl pomocí speciálních včelích tlapiček. Děti zažívají rozdíl v sosání krátkým a dlouhým sosákem (jako včela a čmelák). Nakonec společně vyrábíme rámečky na sušení bylinek a učíme se zásady jejich správného sběru.
Témata: světlo a stín, význam opylovačů v přírodě a zahradách, sběr a sušení bylin
Žáci si udělají sluneční rozcvičku v zahradě. Potom si poslepu zkoušejí vnímání světla a stínu. Pomocí speciálních „destrukčních deníků“ prozkoumáme slunná a stinná místa v zahradě. Založíme „rostlinnou laboratoř“, budeme zkoumat adaptace rostlin na světlo, stín a množství vody, provedeme několik pokusů a vzájemně se seznámíme s výsledky bádání. Společně sestavíme příběh o tom, jak se z květu vyvine plod a budeme hledat důkazy o tomto vývoji v zahradě.
Témata: zahrada, světlo a stín, význam opylovačů v přírodě, pokusy s rostlinami, přírodní podmínky zahrady